Wyszukiwanie

Dookoła Skał Besedickich

Rakousy

Trasa wycieczkowa o średnim stopniu trudności (czerwony stopień trudności) prowadząca okolicami Skał Besedickich.

Plan wycieczki:

Z Besedic – 1,3 km czerwoną ścieżką rowerową nr. 4006 do Michovki – 1,7 km czerwoną ścieżką rowerową nr. 4006 do Zbirohu oraz z powrotem.

Długość trasy wycieczkowej: 6 km
Stopień trudności trasy dla wózka mechanicznego: o średnim stopniu trudności
Stopień trudności trasy dla wózka elektrycznego: o lekkim stopniu trudności
Trasa wycieczki nadaje się do jazdy z wózkiem dla dzieci: TAK

Opis trasy:

Trasę wycieczkową rozpocznij na parkingu w Besedicach, którego nawierzchnia jest kamienista. Z parkingu należy wyruszyć w lewo asfaltową drogą w kierunku Michovki. Należy trzymać się czerwonych znaków ścieżki rowerowej nr. 4006. Po 300 m nadchodzi 0,5 km długi łagodny zjazd i potem prosty odcinek trasy prowadzący płaskim terenem. Następnie czeka na Ciebie ponownie zjazd z łagodnej górki aż na skrzyżowanie w Michovcach, gdzie należy skręcić w prawo w kierunku Zbirohu. Dalej jedź czerwoną ścieżką rowerową.

Dalej na Ciebie czeka prosty odcinek drogi prowadzący płaskim terenem, drogą roztaczają się przepiękne widoki na górę Kozákov, Klokočské skály (Skały Klokoczskie), Trosky (ruiny zamku Trosky) oraz na dolinę rzeki Izery. Następnie będziesz przejeżdżać rezerwatem przyrody Bučiny u Rakous. Potem nadejdzie 500 m długi odcinek łagodnego zjazdu, po którym nastąpi 200 m odcinek podjazdu pod górkę o średnim stopniu trudności i dalej 300 m prosty odcinek drogi prowadzącej płaskim terenem.

Potem czeka jeszcze 200 m zjazd aż do wieży nadajnika, skąd wrócisz z powrotem tą samą drogą.

Besedické skalní město (Besedzickie Miasto Skalne) nie jest przystosowane do zwiedzania osób ruchowo niepełnosprawnych ani dla osób z wózkami dziecięcymi, a wszak przez wielką część całej trasy wycieczkowej można cieszyć się przepięknymi widokami na górę Kozákov, Klokočské skály (Skały Klokoczskie) i do doliny rzeki Izery.

cesky rajliberecky krajkralovehradecky krajstredocesky krajlogoGPCRgreen wayCzechRepubliclogo